:) İfadesi Hakkında..

Tuesday, July 10, 2012


Selam naber? :)
':)' ifadesi, belirsiz bir ifade değil mi? İşte ben de bundan bahsediyorum. Yapmayın o gülücüğü.. o gülücüğün ardından ne yapacağımızı bilemiyoruz. Laf mı soktunuz, yoksa tez vakitte bizim gırtlağımızı mı keseceksiniz hakikaten anlayamıyoruz.

‘:)’ ifadesini, The Jigsaw’a benzeten bi ben miyim lan?
Cümle içinde örnek vermek gerekirse:

*Bugün bizim eve gelsene, biraz ders çalışırız. :)
Meali: sen ders çalışmaya gel de, senin ağzını yüzünü s.kicem hahahah a.q

*sen çok hoş bir çocuksun ama, olmaz :)
Meali:100 tane .mım olsa, bir tanesini sana vermem a.q a.q

*ya ders notları bende de yok canım :)
Meali: ders notlarını nah alırsın benden yavşak herif. Enayi miyim lan ben?

Bu örnekler uzar da gider.. aslında bazen yeni tanışık olduğumuz insanlara, kendimizi net ifade edebilme amacıyla kullanmak zorunda kalırız. Bu olay, oyunu kuralına göre oynamak zorunda olduğumuz da denilebilir. Örneğin, henüz 2 gün tanımış olduğumuz insana, “naber? :)” demek, mevcut algıya göre normal bir harekettir. Bunun yerine, “naber? :D :d :DDD:D:D” dersek, tabiki karşı taraf bizi yanlış anlayacak, ve kınayacaktır.

Algının böyle olmasına rağmen ‘:)’ ifadesini kullanarak cevap atan birinden 20 lira borç istenilmez. İsteseniz de nah alırsınız.

Au revoir :)











Şu Sosyal Platformlarda Paylaş :

4 yorum:

lainey stewart said...

güzel yazmışsın pek beğendim canım :)

Mert Doğan said...

teşekkürler :)

Anonymous said...

naber :)

Mert Doğan said...

iyiyim martı :)

Post a Comment

 
© Copyright 2014 Mert'in bir şeyleri All Rights Reserved.